Saturday, February 27, 2010



KENALI KAUNSELOR ANDA

Cr. Che Manisah Che Mohd Yusof mula bertugas sebagai kaunselor di UiTM Johor, Kampus Segamat pada 18 April 2005. Setelah berkhidmat selama 3 tahun di sana, kini mencurahkan khidmat bakti bermula 9 Mac 2008 di UiTM Kelantan Kampus Kota Bharu. Mendapat pendidikan penuh dalam kaunseling di Universiti Malaya Kuala Lumpur di peringkat Sarjana Muda Kaunseling. Juga telah diiktiraf sebagai Kaunselor Berdaftar oleh Lembaga Kaunselor Malaysia.

Oleh itu, anda boleh berbincang dengan Kaunselor anda dengan terbuka mengenai:

Soal Peribadi

Memberikan peluang kepada pelajar untuk membincangkan apa sahaja perkara yang difikirkan penting bagi perkembangan diri sendiri dalam kehidupan sehari-hari, seperti masalah kesihatan, percintaan dan lain-lain.

Soal Akademik

Kursus kurang bersesuain dengan diri, menentukan kesesuaian minat dan personaliti, teknik pembelajaran betul, disiplin belajar, soal pointer dan lain-lain.

Soal keluarga
Kerisauan tentang bebanan keluarga, kematian ahli keluarga tersayang, rindu keluarga dan sebagainya.

Kerjaya

Tips menulis resume, teknik-teknik menghadapi temuduga, memilih kerjaya sesuai, menyediakan senarai nama pelajar tahun akhir atas permintaan pihak organisasi luar, menganjurkan ceramah-ceramah kerjaya dan temuduga terbuka, dan lain-lain lagi.

Kaunselor boleh juga menjadi teman anda berbicara. Segala yang dibincangkan adalah perjanjian rahsia di antara anda dan kaunselor. Bertandanglah di bilik Kaunselor anda ini secara sukarela melalui datang terus atau temujanji. Sila hubungi saya ditalian 09-7417770 untuk urusan temujanji atau melalui Yahoo Messenger (YM) randai2010@yahoo.com dan juga melalui Student Portal.

No comments:

Post a Comment